رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک

تولدت مبارک

کوادو آساموآ ، متولد 9 دسامبر 1988 در شهر آکرا کشورِ غنا است. این فوتبالیست آفریقایی ، فوتبال حرفه ای خود را ابتدا در تیم فوتبال شهر خود ، Liberty Professionals ، آغاز کرد.

این ملی پوش غنایی ، در ژوئن 2012 ، پس از مذاکرات بین دو باشگاه اودینزه و یوونتوس ، سرانجام راهی تورین شد. کوادو آسامو ، فعالیت ورزشی اش را ابتدا با تیم محلی Persiba Bantul آغاز کرد. در پنجره نقل و انتقالات ژانویه 2008 ، در حالی که او در عضویت تیمِ بلینزونای سوئیس بود ، با عقدِ قراردادی قرضی راهی تیم تورینوی ایتالیا شد. این در واقع راهکارِ اودینزه ای بود که در همان فصل مائوریسیو ایسلای شیلیایی را به خدمت گرفته بود و از تنها سهمیه غیر اروپایی خود استفاده کرده بود ، و برای از دست ندادن کوادو آساموآ ، با همکاری تورینو ، او را راهی ایتالیا کرد تا در فصل بعد او به عضویت "گور خرهای کوچک" درآید.

آساموآ در مدت حضور خود در تیم تورینو ، موفق به انجام بازی برای این تیم شمالِ ایتالیا نشد. او در فصلِ بعد (2009-2008) راهی اودینه شد و پیراهن سیاه و سفید اودینزه را بر تن کرد.آساموا اولین بازی خود در سری آ ، در تاریخ 11 ژانویه سال 2009 ، در برابر سمپدوریا انجام داد. کوادو اولین گل خود را نیز در تاریخ 19 آپریل 2009 برای اودینزه و در برابر فیورنتینا به ثمر رساند ، آسامواه در نهمین دقیقه بازی با شوت زاویه دار خود توانست اولین گل خود را به ثمر برساند. او در این فصل به یکی از بازیکنان مهم اودینزه تبدیل شده بود و با قدرت تکلزنی بالای خود ، توانایی حفظ توپ و دارا بودن درصد بالا در پاس های صحیح توانست نقش مهمی در تیم سیاه و سفید پوش اودینزه داشته باشد.

اودینزه ای ها حق خرید این بازیکن را با مبلغ 800 هزار یورو در پایان فصل در اختیار داشتند و او در فریولی ماندگار شد. او برای اولین بار در فصل 2006-2007 به اردوی تیم ملی غنا فراخوانده شد و سسیل جونز او را برای تیم ملی المپیک این کشور دعوت کرد. در سال 2008 او به تیم ملی برزگسالان غنا دعوت شد و یکی از بازیکنان این تیم در جام ملتهای آفریقا در این سال بود ، او در این مسابقات شماره 10 تیم ملی را در اختیار داشت ، شماره ای که معمولاً در اختیار کاپیتان تیم ملی غنا استفان آپیاه قرار می گرفت ، اما او در این دوره بدلیل مصدومیت حضور نداشت و شماره 10 به آساموآی جوان رسید.

با این حال او در این مسابقات به میدان نرفت ، او در دیدار برابر ساحل عاج قرار بود به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود که در همان لحظه اریک آددو احساس مصدومیت کرد و احمد باروسو به جای آدوو وارد زمین شد و آساموآ به نیمکت بازگشت. او در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در تمام بازی ها برای غنا بازی کرد و همراه این تیم در مرحله 1/4 نهایی با شکست مقابل اروگوئه از جام کنار رفت.

در تابستانِ سالِ 2012 ، آساموآ پس از سپری کردنِ فصلی موفق همراه با اودینزه ، مورد توجه سرالکس فرگوسن قرار گرفت و منچستر یونایتد برای به خدمت گیری وی وارد عمل شد و پیشنهادی به ارزشِ 12 میلیون یورو به تیم ایتالیایی ارائه داد که با مخالفت مسئولان این تیم مواجه شد. در همین زمان ، ماروتا نیز برای جذب وی وارد عمل شد و سرانجام موفق شد او را راهی تورین کند.
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: